Wednesday, May 28, 2014

Indonesia : Bandung Plaza | By: Fatin Liyana

Aku tau korang mesti nak aku update pasal rumah anak yatim kan? Ha, aku bukan taknak tapi ada lagi gambar yang aku tak habis transfer. So biar aku cerita dulu pasal itu hari kitorang food-hunting kat Bandung masa CNY. Hekeleh, benda dah lepas buat apa nak dikenang lagi der? CNY dah lama berlalu pergi, Cap Goh Mei bersilih ganti. Ah aku memang suka kenang benda-benda lepas ni sebab experience is the best teacher. Terasa cikgu-cikgu yang pernah mengajar aku dulu sebab aku anugerahkan pingat guru terbaek kepada Puan Pengalaman Bt Lepas. Emang dasar lho! (sorry cikgu, memain jer)


#Food-Hunting : Dim Sum @ Eastern Restaurant, Istana Plaza, Bandung


Actually kitorang datang sebab nak makan package 'all-u-can-eat' biasalah student mesti kena pandai plan. Bayar nak sikit, makan nak banyak haha. Tapi sebab hari tu CNY, jadi package tu tak available. Camni a. Jadi kitorang pun makan ala-carte. Sedap ! Lenkali aku akan pastikan aku dapat makan package murahan tu.


# Bowling @ Dago Plaza, Bandung. Bowling kat sini mahal, 1 game lebih kurang RM6. Macam kat Pavillion ek? Bowling tak berapa femes pon kat sini. Ayam penyet lagi femes.


 Masa kitorang main ni, takda orang lain. Teehee.


# Karaoke @ XEX Lounge, Dago Plaza. Sebenarnya tempat ni pub, tapi sebab siang maka takda orang langsung yang datang. Kalau tak mesti kitorang kena tuduh pergi clubbing, walhal kitorang pergi situ untuk berkaraoke sesama muhrim je. Apepon, tak sangka aku harga dia murah nak mamp. RP30k sejam.


 # Food-Hunting @ Steak Batu, Jalan Dago Atas, Bandung.


Untuk dinner kitorang makan steak pulak. Kat mesia panggil apa eh steak atas batu ni? Steak tu kita masak sendiri atas batu panas nak mampos tu. Korang jangan pandang batu ni sebelah mata mahupun pandang dengan mata kuyu, dia punya tahap kepanasan tu memang tak boleh dibawak berbincang langsung =')


 Power gak aku main pool kan....... NOT! =p 


Oh masih tinggal lebih kurang 2 bulan di bandung, lepas tu kena balik mesia dah. Harus berusaha untuk food-hunting dengan lebih giat ! Sebenarnya harus berusaha untuk final exam baru betul.


Disclaimer : this blog post is not written by the owner blog. it just a compilation of the tudung travel to be use as a guideline. Regards.

No comments:

Post a Comment